NELAYAN BIMBANG

NELAYAN BIMBANG

Friday 31 May 2013

NASIB KORANG LAH RAKYAT SABAH..BERKETUA MENTERI PALING BAGHRAL..

Jumaat , 31 Mei 2013.








Rakyat Sabah harus syukuri nikmat keamanan kekal bersatu-padu.

KETUA MENTERI SABAH YG PALING LAHANAT.

  PENAMPANG: Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Musa Aman meminta seluruh rakyat mensyukuri nikmat kestabilan, keamanan dan kemakmuran yang terpelihara untuk kekal bersatu-padu bagi memajukan negeri ini di semua peringkat. 

 "Secara tradisinya, sambutan Pesta Kaamatan yang diadakan oleh masyarakat Kadazan Dusun dan Murut adalah untuk melahirkan rasa syukur terhadap hasil tuaian padi dan memperingati pengorbanan Puteri Huminodun yang sanggup dijadikan korban bagi menyelamatkan kaumnya daripada kebuluran serta memulihkan semula keadaan bumi pada ketika itu. 

 





Jumaat , 31 Mei 2013,







Jalan Penampang-Tambunan ditutup sementara akibat tanah runtuh.

KOTA KINABALU: Hujan lebat berterusan lebih enam jam sejak petang semalam mengakibatkan kejadian tanah runtuh di Kampung Babagon, di kilometer 21 Jalan Penampang-Tambunan dekat sini, hari ini.

Kejadian tanah runtuh di Kampung Babagon yang terletak kira-kira 45 minit perjalanan dari bandaraya Kota Kinabalu itu mengakibatkan jalan itu ditutup sementara kepada lalu lintas.Ketua Polis Penampang, Deputi Superitendan Ratan Kumar Singh, berkata tiada mangsa terbabit dalam kejadian itu.

"Justeru, orang ramai diminta menggunakan jalan alternatif seperti Jalan Kimanis-Keningau," katanya kepada Bernama di sini, hari ini.Pegawai Perhubungan Awam Jabatan Bomba dan Penyelamat Sabah, Mohd Affendi K Ramin dalam satu kenyataan berkata, bomba menerima panggilan mengenai kejadian itu pada jam 5.04 pagi dan sepasukan anggota dengan sebuah jentera dari Balai Bomba Penampang tiba di lokasi kira-kira 15 minit kemudian.

Sementara itu, Pengarah Jabatan Kerja Raya Sabah, Datuk John Anthony, berkata pihaknya sudah menutup keseluruhan jalan dan polis peronda berada di lokasi bagi membantu mengawal lalu lintas."Kerja membaiki jalan Penampang-Tambunan sedang dijalankan dan jalan itu dijangka boleh dilalui semula kira-kira 7 malam ini," katanya menerusi khidmat pesanan ringkas.

Mengenai kejadian tanah runtuh membabitkan Jalan Merakau, Ranau, dekat sini malam semalam, John berkata jalan itu telah siap dibaiki dan kini boleh dilalui pengguna.Kejadian itu dipercayai berlaku antara jam 8 dan 11 malam membabitkan bahagian jalan yang dalam pembinaan. - BERNAMA 

 

P/S : NASIB KORANG LAH ORANG SABAH OOII..DAPAT KETUA MENTRI YG PALING BADIGOL DALAM MALAYSIA NIH..AKU PETIK DARI MEDIA PENJILAT  BN SENDRI TANPA AKU AMIK DARI SUMBER MANE2 PUN,PADA HARI YG SAMA WAKTU YG SAME..KORANG BACA LAH SENDRI..MACAMANE KORANG SUME BOLEH BERSABAR YEA BAH..KLAU INI LAH PEMIMPIN YG ADE KAT SEMENANJUNG CONFIRM AKU CKP DIA NIE DAH LAMA MAMPUS..INGAT LAH WAHAI RAKAN2 DI SABAH YG SUDAH TERLEPAS PADA PRU-13 KITA TAK MUNGKIN DAPAT BERPALING KE BELAKANG LAGI,ANDA KENE TANGGUNG AZAB ANDA UNTUK LAGI 5 TAHUN SAMPAI 2018,LAGI DUA TAHUN UNTUK KITE MENUJU WAWASAN 2020 NEGARA MAJU..BERSIAPLAH DARI SEKARANG BAH..PRU-14 INI KALI LAH..


No comments: